Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDixon, Juli K.; Andreasen, Janet B.; Avila, Cheryl L.; Bawatneh, Zyad; Deichert, Deana L.; Howse, Tashana D.; Turner, Mercedes Sotillo
TitelRedefining the Whole: Common Errors in Elementary Preservice Teachers' Self-Authored Word Problems for Fraction Subtraction
QuelleIn: Investigations in Mathematics Learning, 7 (2014) 1, S.1-22 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1947-7503
SchlagwörterElementary School Teachers; Preservice Teachers; Mathematical Concepts; Subtraction; Word Problems (Mathematics); Error Patterns; Mathematics Instruction; Concept Formation; Teacher Competencies; Graduate Students; Teaching Methods; Surveys; Pretests Posttests; Interviews
AbstractA goal of this study was to examine elementary preservice teachers' (PSTs) ability to contextualize and decontextualize fraction subtraction by asking them to write word problems to represent fraction subtraction expressions and to choose prewritten word problems to support given fraction subtraction expressions. Three themes emerged from the data: (a) subtraction problems were represented by an incorrect redefinition of the whole; (b) the type of unit chosen for the whole (e.g. cups, gallons, pounds vs. pizzas, pies) influenced the success of PSTs in representing Separate (Result Unknown) context problems for subtraction; and (c) the structure of the problem influenced PSTs' performance in writing subtraction word problems. (As Provided).
AnmerkungenResearch Council on Mathematics Learning. Web site: http://web.unlv.edu/RCML/journal.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Investigations in Mathematics Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: